A Microsoft megvette a PlayFab-et
dreampage 2018. Jan. 30.

A tegnapi bejelentés szerint a felhőalapú játékok üzemeltetésével foglalkozó PlayFab csatlakozik a Microsofthoz, hogy az Azure videojátékos ágazatát fejlesztték tovább.

Bevásárlással kezdi az évet a Microsoft: tegnap jelentették be, hogy a redmondi cég megvette a PlayFab nevű startup céget, amelynek technológiái a Microsoft Azure felhő játékos részlegét fogják erősíteni. A PlayFab jelenleg több, mint 1200 PC-s és mobilos játék üzemeltetéséért felel, és napi másfél milliárd tranzakció halad át a rendszerén keresztül – vagyis nem játékfejlesztőkről, hanem hálózati backend megoldások szolgáltatójáról van szó.

Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója szerint a videojátékok piaca „több százmilliárdos” üzlet, a cég pedig az Azure felhőnek köszönhetően jó helyzetben van, hogy ezt ki is aknázza. Elég, ha arra gondolunk, hogy ebben fut a teljes Xbox Live, a Minecraft, a PlayerUnknown’s Battlegrounds, vagyis lesz helye a PlayFab rendszereinek. A viszonylag kis startup olyan partnerekkel dolgozik együtt, mint a Disney, NBC Universal, Wizards of the Coast, Nickelodeon, Bandai Namco, Rovio vagy a Capcom, és nagyjából 700 millió játékos köszönheti nekik a háttérrendszereiket.

A Microsoft felhő szolgáltatása az Xbox játékosokat is közvetlenül érinti, elég, ha a dedikált szerverekre, a Forza Motorsport Drivatar rendszerére vagy a Crackdown 3 rombolhatóságára gondolunk, amik mind felhőalapúak. Az Xbox és az Azure továbberősítése tehát logikus folyamat, az év további részében pedig megtudjuk, mit terveznek még ezen a fronton.

Akit a hivatalos nyilatkozatok is érdekelnek, elolvashatja Kareem „It’s a monster” Choudhry írását itt, vagy James Gwertzman, a PlayFab vezetőjének bejegyzését a cég saját blogján.