Darkwood – Rettegés felülnézetből
dreampage 2019. May. 02.

Nem csak a belső nézetes horrorjátékokon lehet rémüldözni. Heteken belül Xbox One-ra érkezik a Darkwood, amely megmutatja, hogy egy kisebb költségvetésű produkció is lehet nagyon félelmetes. Mindezt egy egyszerű, ám hatásos trükkel éri el.

Indie horrorjátékokkal manapság Dunát lehet rekeszteni, ezért nem könnyű újat mutatni ebben az igen csak zsúfolt műfajban. Az Acid Wizards új játéka, a Darkwood mégis megpróbálja, és talán sikerrel is jár. A felülnézetes horror nem az ijesztgetésre, hanem a folyamatos feszültségre és a kiszámíthatatlanságra helyezi a hangsúlyt.

A dinamikus napszakokkal operáló játékban a feladatunk egy elátkozott szovjet erdő felderítése nappal, és túlélés a saját bunkerünkben éjszaka. A véletlenszerűen generált erdőt rémálomba illő teremtmények járják, akik senkit nem kímélnek. A szokásos túlélő-mechanikák (craftolás, karakterfejlesztés) mellett a játék további érdekessége, hogy bár látjuk a körülöttünk lévő terepet, a fontos tárgyakat és az ellenfeleket csak akkor, ha karakterünk közvetlenül rájuk lát. A felülnézet tehát nem biztosít igazi előnyt: látunk egy szobát, de nem tudhatjuk, van-e ott valaki (vagy valami), amíg ténylegesen be nem lépünk az ajtón. A hangok, vagy más hatások (például kinyíló ajtók) alapján sejthetjük, hol vár ránk valami rémség. Nem kellemes állapot, a hangulat pedig épp erre épül.

Hogy sikerül-e feltárni Darkwood titkait, és befolyásolni lakóinak sorsát, az innentől rajtunk múlik. A játék jófajta trailert is kapott, amely az előrendelésre buzdít.

A Darkwood május 17-én jelenik meg Xbox One-ra. Az Áruházból már előrendelhető, méghozzá 10% kedvezménnyel ezen a héten. Kellemes rettegést mindenkinek!