Elite Dangerous 2.3: The Commanders
dreampage 2017. Mar. 17.

A Frontier Developments hamarosan kiadja az eddigi legnagyobb frissítést az Elite Dangerous űrszimulátorhoz. Három komoly újítással és sok más fejlesztéssel a Parancsnokok kerülnek fókuszba.

Friss: A 2.3-as frissítés a mai napon (április 11.) elérhetővé vált. Jó repülést!

Jó ideje tudunk már az Elite Dangerous 2.3-as frissítéséről, de mostanra körvonalazódott igazán, hogy pontosan mit is tartalmaz majd az új kiegészítő. Ahogy a neve is mutatja, ezúttal maguk a játékosok, vagyis a Parancsnokok (Commanders) kerülnek középpontba, ezt szolgálja a karakter generáló, az új online kooperatív mód, és az új kamera rendszer is. De ezen felül kapunk új objektumokat, küldetéseket, egy új űrhajót, és rengeteg kisebb-nagyobb változtatást a galaxisban – részben olyanokat, amiknek a valódi felfedezéseinkhez is köze van.

Commander Creator / Holo-Me

Az Elite Dangerous-ban eddig mindenki ugyanúgy nézett ki. Minden pilóta átlátszatlan fekete sisakrostéllyal a fején üldögélt – ennek most vége. A játékban létrehozhatjuk saját karakterünket, a rendkívül részletes karakter generáló pedig olyan funkciókat is tud, amiket a legtöbb más játékban nem látunk. A két szem színe akár külön is állítható, de lesz „cyborg szem” is, az arc élethű öregedési mintákat követ, sőt még aszimmetriát is beállíthatunk hozzá, hogy még emberibbnek tűnjön.

Létrehozott pilótánk átlátszó sisakban vagy anélkül is ülhet a hajóban (kivéve vészhelyzetben), az új kooperatív módban pedig láthatjuk egymást a pilótafülkében, karakterünkre pedig többféle színű és mintájú űrruhát is vehetünk majd.

Multi-Crew

Ha az adott űrhajó pilótafülkéje engedi, akkor ketten, vagy akár hárman is beülhetnek majd, és különböző szerepeket láthatnak el a hajó fedélzetén az új kooperatív módban, amit publikussá és priváttá is tehetünk majd. A hajó tulajdonosa a kapitány, ő fér hozzá a legtöbb rendszerhez, míg a többiek a lövész, a védelem és a mérnöki feladatokat láthatják el. Ha van a hajó fedélzetén vadászgép, a lövész abba is beülhet. A közös játék során mindenki ugyanazt a jutalmat és felelősséget kapja, tehát ha valaki bűncselekményt követ el, mindenki fejére vérdíj kerül. Kilépéskor dönthetünk, hogy magunkkal visszük-e a megszerzett javakat, vagy sem.

A Multi-Crew abszolút nincs helyhez kötve. Bárki csatlakozhat bárkihez attól függetlenül, hogy épp hol tartózkodik a galaxisban. A játék története szerint ugyanis ilyenkor nem fizikailag vagyunk jelen, hanem csak hologram formájában – a játékmenet szempontjából viszont ez lényegtelen.

Camera Suite

Hosszas győzködés után a Frontier végre beadta a derekát, és vadonatúj kamera rendszert dolgozott ki, hogy karaktereinket és hajóinkat is új módon lássuk. Ennek a játékosok mellett a tartalomgyártók is örülni fognak, hiszen minden eddiginél látványosabb felvételek készíthetők majd. A külső kamera gyorsabban és egyszerűbben irányítható, „rögzíthető” a hajóra vagy attól függetlenül is, van rajta zoom, és mélységélesség/fókusz effekteket is előhozhatunk belőle. A belső kamerák a pilótafülkét mutatják, így a karaktereink arca, ruházata is látható, Multi-Crew esetén pedig a többiek is, így minden korábbinál jobb fotók készíthetők majd.

Az új kamera ráadásul nagyon távolra (3 km) elvihető a hajótól vagy a felszíni járműtől (SRV), így tényleg új horizontok nyílnak meg a kép- és videó készítésben. Rögzített kamera esetén ráadásul a hajó irányítását is visszakapjuk, tehát saját jeleneteket állíthatunk be, vagy kis túlzással akár külső nézetből is játszhatunk.

A 2.3-as frissítés további újdonságai dióhéjban:

  • Új űrhajó – Dolphin: A legkisebb luxus utasszállító űrhajó, remek ugrási távolsággal, rugalmasan felszerelhető utas- vagy áruszállításra, vagy akár felfedezésre is. Jól néz ki, ráadásul olcsó, így kiváló tagja lehet minden flottának.
  • Hajónevek: Minden hajónak nevet adhatunk hivatalosan is. A név szkenneléskor látszik, de a hajótestre is kiírhatjuk – igaz, ehhez külön kell vennünk névtáblákat. A hajók a név mellett hívójelet is kaphatnak.
  • Mega-hajók (Megaships): Új objektumok a galaxisban. Hatalmas űrhajók többféle céllal, némelyikre dokkolni is lehet, illetve későbbi küldetésekben és közösségi célokban kaphatnak szerepet.
  • Aszteroida állomások: Új típusú űrállomások, amiket hatalmas aszteroidák belsejébe vájtak. Ezek keringhetnek önmagukban, vagy csillagok és bolygók körüli gyűrűrendszerekben is. Szerepük ugyanaz, mint a többi űrállomásé.
  • Többlépcsős küldetések: Ahogy a nevük is mutatja, több fázisban teljesíthető missziók, az egyik teljesítése után nyílik meg a következő, és így tovább.
  • Thargoid támadások: Új küldetés típus, ahol belefuthatunk éppen támadó Thargoid űrhajókba. Közvetlen harcba nem bocsátkozhatunk velük, hiszen ehhez még nem áll rendelkezésre a megfelelő technológia.
  • Új fejlesztési lehetőségek: Bizonyos mérnökök új fejlesztéseket eszközölhetnek hajóinkra, így például a szkennerek is módosíthatók lesznek.
  • Galaxis változtatások: Bekerül az Elite galaxisába a nemrég a NASA által felfedezett Trappist-1 rendszer, néhány azonos nevű rendszert átneveznek, és módosítanak a bolygók és holdak generálásán, nagyobb változatosságot ígérve például a felszíni anyagokban és a színekben.

A fentieken kívül pedig, ahogy az lenni szokott, ismét kismillió hibajavításra és kisebb-nagyobb változtatásra számíthatunk. E sorok írásakor már csak egyetlen lényeges információ nem ismert, a pontos megjelenési dátum. A 2.3 jelenleg béta teszt alatt van PC-n, ez valószínűleg még néhány hétig eltart. A végleges megjelenésre (és vele együtt az Xbox One kiadásra) a második negyedévben, tehát az áprilistól júniusig tartó időszakban lehet számítani.