Ez várható a játékok következő generációjától
dreampage 2020. Feb. 24.

Az alábbiakban Phil Spencer, az Xbox vezetője 2020. február 24-én közzé tett blogbejegyzésének magyar fordítása olvasható, új részletekkel az Xbox Series X konzolról.

A játékok jövője soha nem volt ennél inspirálóbb. A kreativitás virágzik. Új szolgáltatások teszik lehetővé, hogy még több játékot fedezzünk fel – és még közelebb kerüljünk a kedvenc játékainkhoz, alkotóinkhoz és streamereinkhez. A felhő hatalmas lehetőséget kínál a konzolminőségű játékok streamelésére, és arra, hogy azokkal és ott játsszunk, akikkel és ahol csak akarunk. Sokunk számára pedig nincs is inspirálóbb időszak, mint egy új konzolgeneráció hajnala.

Tudjuk, hogy a következő generációs konzoloktól azt várjátok, hogy új mércét állítsanak fel grafika és számítási kapacitás szempontjából, ami élő és lenyűgöző játékokban jelenik meg. Ezt a vizuálisan hihetetlen és élethű világok határozzák meg, az innovatív CPU, GPU és tárhely fejlesztésekkel pedig gyors és folyamatos elérést kapunk új történetekhez és alkotókhoz.

Az Xbox Series X-et a vállalaton belüli „Vidd haza” program keretében már használjuk, a visszajelzések pedig aranyat érnek. Az Xboxnál hiszünk abban, hogy nyíltak legyünk veletek szemben, ezért most örömmel osztok meg néhányat a következő generációs technológiák közül, és várom, hogy az E3-hoz közeledve még többről beszélhessünk.

Erő és sebesség egyensúlya

Az előző generációhoz viszonyítva az Xbox Series X dizájnja az erő és a sebesség sokkal jobb egyensúlyát képviseli, és minden technológiát bevet, hogy lenyűgöző, dinamikus, élő világokat kínáljon minél kevesebb zavaró tényező mellett. Az Xbox csapat dolga, hogy olyan eszközöket biztosítson a fejlesztők számára, amivel elérhetik ambícióikat, és hatékonyan kihasználhassák a konzol erejét. Ezek közül osztunk meg most néhányat. A nyers erő csak része a teljes történetnek:

  • Következő generációs processzor. Az Xbox Series X a valaha készült legerősebb konzolunk, amely kihasználja az AMD legújabb Zen 2 és RDNA 2 architektúráját. Egy Xbox One-nál négyszer nagyobb CPU kapacitás mellett a fejlesztők 12 Teraflops GPU teljesítményt használhatnak – ami kétszerese az Xbox One X-nek, és több, mint nyolcszorosa az eredeti Xbox One-nak. Az Xbox Series X valódi generációs ugrást jelent grafikus teljesítményben. Ennek eredménye a magasabb képfrissítés, nagyobb és fejlettebb világok, és olyan élethű élmények, amiket konzolon még nem tapasztalhattunk.
  • Változó arányú árnyékolás (Variable Rate Shading, VRS): A VRS általunk bejegyzett formája segít, hogy a fejlesztők még hatékonyabban használhassák ki az Xbox Series X erejét. Ahelyett, hogy a GPU erőforrásait minden pixelre egyenlő arányban osztanák szét, a fejlesztők előnyben részesíthetik a fontosabb objektumokat és karaktereket. Ez a technika még magasabb képfrissítést és felbontást tesz lehetővé a képminőség romlása nélkül.
  • Hardveres gyorsítású DirectX ray tracing. Ez a technika még dinamikusabb és élethűbb környezeteket tesz lehetővé – először a konzoljátékok történetében. Ez élethű bevilágítást, pontos tükröződéseket és realisztikus hangzást tesz lehetővé valós időben, miközben felfedezed a virtuális világokat.

Azonnali élmény

A következő generáció a több játékról és a kevesebb várakozásról szól. És amikor a játék elkezdődik, tudjuk, hogy a játékosok ultra alacsony időkésést várnak el a lehető legjobb élmény érdekében. A csapat a játékos és a játék közötti minden lépést kielemzett, a kontrollertől a konzolon át a képernyőig, és azt vizsgálta, hogyan tehetnénk ezt még gyorsabbá.

  • SSD tárhely. A következő generációs SSD-vel a játékok szinte minden aspektusa javulni fog. A világok nagyobbak, dinamikusabbak és egy pillanat alatt töltenek be, a gyorsutazás pedig pontosan olyan, mint a neve – gyors.
  • Gyors Folytatás (Quick Resume). Az új Gyors Folytatás funkció lehetővé teszi több játék azonnali indítását egy felfüggesztett állapotból, így azonnal visszatérhetsz oda, ahol voltál, anélkül, hogy töltőképernyőkön kellene várakoznod.
  • Dynamic Latency Input (DLI). Optimalizáljuk a késést a játékos és a konzol között, kezdve az Xbox Vezeték Nélküli Kontrollerrel, ami nagy sávszélességű, saját fejlesztésű vezeték nélküli protokollt használ a konzolhoz. A Dynamic Latency Input (DLI) technológia egy új funkció, ami folyamatosan szinkronizálja a bemenő jelet azzal, ami megjelenik, így az irányítás még precízebbé és érzékenyebbé válik.
  • HDMI 2.1 innováció. Együttműködésbe kezdtünk a HDMI fórummal és több tévégyártóval is, hogy a lehető legjobb játékélményt biztosíthattuk az Auto Low Latency Mode (ALLM) és a Változó Sebességű Képfrissítés (Variable Refresh Rate,VRR) technológiákkal. Az ALLM lehetővé teszi, hogy az Xbox One és Xbox Series X konzolok automatikusan kiválaszthassák a képernyők legkisebb reakcióidejű módját. A VRR szinkronizálja a képernyő frissítését a játék képfrissítésével, így képtörés nélküli sima mozgás érhető el. Ezzel lehetővé válik a minimális lag és a legérzékenyebb játékélmény.
  • 120 fps támogatás. Az Xbox Series X konzol akár 120 fps-t is támogat, így a fejlesztők meghaladhatják a hagyományos 60 fps-t a még élethűbb és gyorsabb játékmenetért.

Következő generációs kompatibilitás

A következő generáció előnyei minden irányban kiterjednek, így a meglévő játékok számára is lehetővé válik a jobb látvány és a gyorsabb töltési idők. Az Xbox Series X konzollal még egyszerűbbé tesszük a generációk közötti játékot.

  • Négy generációnyi játék. A kompatibilitás iránti elkötelezettségünk azt jelenti, hogy minden Xbox One játék, illetve visszafelé kompatibilis Xbox 360 és eredeti Xbox játék jobban fusson, mint valaha. A kedvenc játékaid, köztük az Xbox Game Pass címek is, stabilabb képfrissítést, gyorsabb töltési időket és magasabb felbontást kaphatnak – fejlesztői beavatkozás nélkül. Az Xbox One-hoz használt kiegészítőid is veled tartanak.
  • Okos Letöltés (Smart Delivery). Ez a technológia lehetővé teszi, hogy egy játékot megvásárolj egyszer, majd akár Xbox One-on vagy Xbox Series X-en játszol, mindig a megfelelő verziót töltsd le. Az Okos Letöltés funkció minden Xbox Game Studios játék (köztük a Halo Infinite) esetében elérhető lesz, így garantálva, hogy elég legyen egyszer megvenni a játékot, és mindig az elérhető legjobb változattal játszhass, bármelyik Xbox konzolon. Ez a technológia minden fejlesztő és kiadó számára elérhető, és használhatják a játékaikhoz, amik most Xbox One-ra, később pedig Xbox Series X-re is megjelennek.
  • Xbox Game Pass. A négy generációnyi játék mellett az előfizetéses tagság, az Xbox Game Pass továbbra is megkapja az összes first-party játékot, mint a Halo Infinite, a megjelenésük napján. Több millió játékos fedezi fel az Xbox Game Pass katalógust, játszik kedvenceivel, és fedezi fel a következő nagy kalandot.

Játékosok a középpontban

Az Xbox Series X a valaha készült leggyorsabb, legerősebb konzolunk, egy olyan generációra tervezve, ahol te vagy a középpontban. Csúcsminőségű játékélmény egy csendes és formabontó dobozba zárva, lehetőséget kínálva négy generációnyi játék felfedezésére, több játékkal és kevesebb várakozással.

Az Xbox csapat az akadályok nélküli játékot helyezi előtérbe, legyen szó a 15 Xbox Game Studios csapatról, az Xbox Game Pass-ról, vagy a Project xCloud által kínált teljes szabadságról. Az Xbox Series X ugyanezt az elkötelezettséget testesíti meg azok irányába, akik azonnali élményeket keresnek, és olyan játékokat, amik szebbek és jobbak, mint valaha.

Alig várjuk, hogy a következő hónapokban még több részletet oszthassunk meg veletek az új Xbox konzolról.

[A cikk angol nyelvű eredetije itt olvasható.]