Halo Recruit bejelentés
dreampage 2017. Oct. 04.

A Microsoft megteszi az első lépéseket a virtuális valóság felé. A cég komolyan gondolja a részvételt ebben a szegmensben, tegnap több, ezzel kapcsolatos bejelentést is tettek. Készül az első Halo VR élmény is, Halo Recruit címmel.

Bár az Xbox One játékosok még nem látják a gyümölcsét, a Microsoft az idei őszi Windows 10 frissítéssel komoly lépést tesz a virtuális, pontosabban a kevert valóság (Mixed Reality) irányába. Az „Őszi Alkotói Frissítéssel” végre mindenki számára elérhetővé válik a technológia, és piacra kerülnek az első MR headsetek is. A kevert valóság annyiban tud többet a sima VR-nél, hogy ezek a szemüvegek látják a körülöttünk lévő teret is, így egyszerre használható a kiterjesztett (AR) és a virtuális valóság (VR) is.

Ezzel egyetemben bejelentésre került az első Halo VR élmény is, amit a 343 Industries és az Endeavor One közösen fejlesztett. Az új alkalmazásról Kiki Wolfkill írt bővebben:

„Tisztázzuk, ez nem egy teljes játék, még csak nem is egy játék része. Ez az élmény csupán bemutatja a Halo világát, szereplőit, fegyvereit és járműveit. Jó alkalom volt ez számunkra, hogy elkezdjük használni a Microsoft új technológiáját, és számodra is az, hogy ténylegesen egy Elite mellé állj. Elég félelmetes élmény.”

A Halo Recruit app egy párperces VR élményt kínál majd a Halo univerzumában, és ingyen lehet majd letölteni az Áruházból október 17-én. A használatához persze szükség lesz egy Windows MR headsetre is.


Ilyenből pedig lesz bőven – az egyik nagyágyú, a Samsung is bemutatta saját megoldását az Odyssey nevű integrált headset képében. Az új szemüveg 500 dollárért lesz kapható, ezért az árért jár hozzá két Windows MR kontroller is, két AMOLED képernyője és 110 fokos látószöge lesz, ellentétben a többiek 95 fokos értékével. A dél-koreai gyártó szerint az Odyssey szebb és színesebb képet ad majd a konkurenciánál.

A Microsoft több más bejelentést is tett a kevert valóságot illetően:

  • Megvették az AltspaceVR közösségi platformot, és vele együtt a mögötte álló csapatot is
  • A Microsoft megegyezett a Valve-val, így a SteamVR teljes játékkönyvtára játszható lesz Windows Mixed Reality headsetekkel is.

Hol jönnek képbe az Xbox One játékosok?

Az építőkockákat szépen össze lehet rakni: idén ősszel megújulnak az Xbox Live Avatarok – ezeket az új karaktereket nyilván nem csak menüképernyőkön akarja használni a Microsoft. Az AltspaceVR megvásárlásával tökéletes virtuális tér jöhet létre egy tapasztalt csapattal a volánnál, és korábban Phil Spencer Xbox főnök is arról beszélt, hogy az Xbox játékosok számára létrehozható lenne egy közösségi tér. A kettő ötvözete ezek után jelenleg egyértelműnek tűnik.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy az őszi frissítés az Xbox One X-et is felkészíti az MR-VR fogadására, hiszen az új konzol elég erős lesz ennek a támogatásához, és ezen is Windows 10 fut. Ha idén nem is, 2018-ban egész biztosan látni fogjuk a kevert valóságot One X-en. A hardveres kompatibilitással nem lesz gond, addig pedig Windows 10-en érlelik a technológiát, és fejlesztik a további élményeket és alkalmazásokat (amikből egyébként már idén ősszel több, mint húszezer van).

A Microsoft életében ráadásul egyre fontosabb szerepet játszik az Xbox. Phil Spencert beválasztották a cég legfelső vezetői körébe, így ezentúl közvetlenül a vezérigazgatónak jelent, ezzel pedig a játék részleg megítélése is komolyat lépett előre. Az MR-VR elterjesztésében a játékok kaphatják a legnagyobb szerepet, így a jövő év Xbox One X-en is valószínűleg elsősorban erről fog szólni. Nem véletlen, hogy a 343 Industries már fejleszti a technológiát, de a cég többi sorozata (Forza, Gears of War, Sea of Thieves, Super Lucky’s Tale, Minecraft) is tökéletes jelölt a későbbi VR élményekhez.