IHS: Az Xbox Live a legjobb hálózat
dreampage 2016. Sep. 09.

Eddig csak a Microsoft marketing szlogenje volt, hogy az Xbox Live a „legfejlettebb multiplayer hálózat”, most viszont egy független kutatóintézet is megerősítette, hogy sebességben és megbízhatóságban valóban ez a legjobb konzolos rendszer.

A jelentést az IHS Markit intézet tette közzé a napokban (link a cikk alján), a felmérést június és július folyamán végezték, mégpedig az öt legnépszerűbb online multiplayer játékkal, amelyekben matchmaking van. A felmérés három fő kategóriát érintett: sebesség, megbízhatóság és általános minőség. Ezeket pedig további kategóriákra bontották.

A felmérés eredménye elég egyértelmű lett, az Xbox Live és a PlayStation Network közül előbbi sebességben és megbízhatóságban jobban teljesített, matchmakinget tekintve viszont még van hová fejlődni. A kutatás kitért arra is, hogy Xbox Live-on kevesebb a megszakadt mérkőzés, jobb a csevegés hangminősége, kevesebb ideig tart a bejelentkezéstől a játékig eljutni, jobb a feltöltési sebesség, és megbízhatóbban lehet a szerverekhez csatlakozni. Ami a sebességet illeti, olyan dolgokat is teszteltek a két hálózaton, mint a barátlista elérése, a lag, az általános időkésés, a matchmaking sebessége, a töltési idők és a bejelentkezés időtartama.

A szép eredmények mellett hamarosan tovább fejlődik a rendszer, jönnek ugyanis az új Xbox Live funkciók: a Klubok, a Csoportok és az Arena platform, amelyben saját bajnokságokat lehet majd szervezni. Ezekről videót is kaptunk, a Preview tagok ugyanis már próbálgathatják az új funkciókat.

Mindazonáltal a Microsoft nem bonthat pezsgőt, és erre ők maguk is kitértek a hivatalos sajtóközleményben: „Bár jó látni, hogy külső cégek is elismerik, amit az Xbox Live nyújt, tudjuk, hogy ez egy folyamatos utazás, ami állandó odafigyelést, befektetést és fejlesztéseket igényel.” – szól a közlemény. Van is min javítani, az elmúlt hónapokban ugyanis rendszeresen voltak kisebb-nagyobb üzemzavarok, amik időlegesen megzavarták a bejelentkezést, a vásárlást, a party-csevegést vagy az online játékot. Éppen ezért napi 24 órában dolgoznak a hálózat kezelésén, ami, valljuk be, el is kél.

Az IHS Markit független kutatásának értékelése innen tölthető le (PDF).

A Microsoft közleménye itt olvasható.