Infinite Minigolf teszt
dreampage 2017. Jul. 28.

Flipperasztalok és várostromok után minigolfozni hív a Zen Studios. Új játékuk hozza a stúdiótól megszokott minőséget, vagyis alacsony áron kapunk remek szórakozást.

Talán megbocsátható némi elfogultság a Zen Studios-t illetően, és nem csak azért, mert magyarok. A budai csapat a Pinball FX sorozattal gurított igazán nagyot, és éveken át az Xbox Live Arcade egyik fénypontjának számítottak, később pedig olyan címekkel örvendeztették meg a közönséget, mint a KickBeat vagy a CastleStorm. A fejlesztők másik labdajátéka, a 2010-es Planet Minigolf sajnos nem volt elérhető Xbox-ra, a folytatást viszont már mi is megkaptuk. Indulhat a végtelen minigolf szezon.

Az Infinite Minigolf egy nagyon könnyen tanulható, és könnyen játszható cucc, tökéletesen illeszkedik a fejlesztők profiljába. Kisméretű, mégis jól kidolgozott, igényes játék, amiben alig vannak töltési idők, minden nagyon egyszerűen és gyorsan történik, semmi nincs túlbonyolítva. A játékban egyjátékos bajnokságokban vehetünk részt, van helyi és online többszereplős mód, pályaszerkesztő, karakterünket pedig kismillió ruhával és kiegészítővel szerelhetjük fel. Különböző feladatok teljesítésével fejlődhetünk, illetve szerezhetünk pénzt további kiegészítők megnyitásához. Mindig van mit csinálni, sosem maradunk cél nélkül – az egész csomag kitűnően összeáll, és jól működik.

Bajnokságok során a pontszámtól függ, ki hol végez, és a játék pontozási rendszere adja a játékmenet mélységét. Minél kevesebb gurításból oldunk meg egy pályát, annál több pontot kapunk – igen ám, de sokszor több útvonal is lehetséges, és közben gyémántokat is felszedhetünk. A lila gyémánt rengeteg pontot ér, de gyakran ügyesen el van rejtve. Inkább kevesebb ütéssel biztosra mész, vagy megkockáztatod, hogy elakadsz, de több extrát gyűjtesz össze? A pályákon power-upok, különleges képességek és egyedi megoldások egész tárháza vár, és sok lyukba elsőre be lehet találni, ha ügyesek vagyunk. A hole-in-one automatikusan duplázza a következő lyuk pontszámát, úgyhogy ez is taktikai megfontolás tárgya lehet.

Összesen három világban próbálkozhatunk – nappali szoba, elvarázsolt kastély és karácsonyi, havas táj. Minden világban 12 bajnokság szerepel, amik három nehézségi szintre vannak osztva. Az előrehaladás sajnos teljesen lineáris, nem nyílik meg addig a következő bajnokság, amíg az előtte lévőt meg nem nyertük. Nehezebb fokozatokon nemcsak a pályák bonyolódnak, de a gépi ellenfelek is sokkal profibbak, úgyhogy sok sikert a kimaxoláshoz. Ugyanebben a három világban játszhatunk online, és használhatjuk a pályaszerkesztőt is, amivel nagyon könnyen lehet szinte bármit létrehozni.

Sajnos a tartalom az, ahol én kevésnek érzem a játékot. A három környezet nem elég, ráadásul a témaválasztás is furcsa – az ilyen Halloween és Karácsony témák inkább DLC-k szoktak lenni. Sok más helyszín működhetne még: városi utca, tengerpart, űrállomás, dzsungel… Nagy kár, hogy az alapjátékba csak ennyi jutott. Csak remélni lehet, hogy később bővíthető lesz új környezetekkel.

A multiplayer remekül működik, annál is inkább, mert véletlenszerűen kapunk pályákat, így sosem tudhatjuk előre, mi következik. A játék netkódja kiváló, csak néha tapasztaltam minimális késést, de egy ilyen játéknál ez sem igazán számít. A pályaszerkesztőben pedig nemcsak az a jó, hogy könnyen kezelhető, hanem hogy cross-platform: ha egy pályát megosztunk, azt az összes platformon látják, értékelhetik és használhatják, és fordítva. Alig egy nappal a játék megjelenése után már csaknem kétezer pálya volt feltöltve, így mindenki a közös kalapból mazsolázhat. A játék ilyen szempontból tényleg végtelen, hiszen sosem fogyunk ki új pályákból.

Az egészet nagyon addiktívvá teszi a háttérben húzódó virtuális pénzrendszer, és a sorban kapott feladatok, amikkel szintet léphetünk. A játék ügyesen irányít bennünket a különböző pályákra és játékmódokra, így az alap bajnokságok mellett mással is foglalkozhatunk. Gyűjts össze ennyi és ennyi kék vagy lila gyémántot, használj különböző power-upokat, gurítsd be 10 méternél távolabbról a labdát stb. Az így megszerzett pénzből aztán a karakterünkre vásárolhatunk jófajta ruhákat, aki lehet fiú vagy lány, és tényleg több száz felső, nadrág, cipő, frizura, napszemüveg és egyéb cuccok közül válogathatunk. Multiplayerben természetesen mindenki a saját öltözékében pózol.

A Zen Studios erőssége, hogy egyszerű alapötleteket tudnak nagyon profi módon kidolgozni. Ez alól pedig az Infinite Minigolf sem kivétel: lehet, hogy a felszínen egy nagyon egyszerű játék, de az minden ízében profi alkotás. Durva, de ma már ott tartunk, hogy ezek a játékok úgy néznek ki, mint pár éve az animációs mozifilmek. Tűéles és tükörsima a grafika, élesek a textúrák, sehol egy belassulás vagy képhiba. Profik az animációk és az effektek, jó hangulatú a körítés, minimálisak a töltési idők, pár gombnyomással a játékban lehetünk. Gyönyörű az egész, öröm nézni ezeket a mindenféle tereptárggyal telepakolt, furmányos kis pályákat – és sajnos épp ezért fájó, hogy nincs többféle környezet.

Merthogy tényleg ez az egyetlen, amibe igazán bele lehet kötni. Az Infinite Minigolf minden más tekintetben profi munka. Tökéletesen fut, abszolút jól játszható, a játékmenetnek van mélysége is, és megmondom őszintén: szórakoztatóbb, mint amire előtte számítottam. Egyedül és többesben is kitűnő szórakozás, gyerekkel a lakásban meg aztán tényleg kifogyhatatlan örömforrás. Szívből ajánlható mindenkinek, aki unja, hogy az „indie játék” kifejezés sokszor filléres vackokat takar. Na, kérem, ez nem az. Zenék ismét megmutatták, hogy kell ezt csinálni.

8

A tesztpéldányt a Zen Studios biztosította.