Máris 2 millió felett a Forza Horizon 4
dreampage 2018. Oct. 11.

Egy hete jelent meg a Playground Games Xbox exkluzív autós játéka, de máris több, mint kétmillió játékos gurult ki Nagy-Britannia útjaira. A Forza Horizon 4 eladásokban is szépen teljesít, a Microsoft pedig további adatokkal ünnepel.

Pezsgőt bonthatnak a Playground Games és a Microsoft főhadiszállásán, a legújabb Xbox exkluzív ugyanis nagy siker: alig egy hét alatt több, mint kétmillió játékos próbálta ki a Forza Horizon 4-et. A játék ezzel nemcsak a jelenlegi konzolgeneráció legmagasabbra értékelt autós játéka, de a sorozat egyik legsikeresebb darabja is. A játékosok száma nem az egyetlen pozitívum: Nagy-Britanniában például a dobozos eladások jobban indultak, mint a harmadik rész esetében, annak ellenére, hogy ma már többen vásárolnak inkább digitálisan, és a Horizon 4 Xbox Game Pass-ban is elérhető.

Ha már Game Pass: a Microsoft közölte azt is, hogy a Forza Horizon 4 megjelenése óta „jelentősen megnőtt” az XGP előfizetők száma és aktivitása, ami jó hír mind a szolgáltatás, mint a játék, mind a jövőbeni exkluzív befektetések számára.

Visszatérve az év autós játékához, a fejlesztők további érdekes adatokat közöltek:

  • Október 9-ig bezárólag több, mint 4.6 millió óra Forza Horizon 4-et néztek Mixer, Twitch, YouTube és Facebook közvetítésekben.
  • A játékosok több, mint 822 millió mérföldet (~1.3 milliárd km) tettek meg a játékban.
  • Szintén kirúgtunk a hámból a vásárlásokat tekintve: 4.1 millió házat vettünk, és 74.4 millió autó van a birtokunkban.
  • Több, mint 377 millió útszakaszt fedeztünk fel.

A játék fejlesztése természetesen nem áll le, és mi sem maradunk újdonságok nélkül. Ma délután, magyar idő szerint 16:30-kor lesz évszakváltás, és jön a tél, új évszakos eseményekkel és kihívásokkal. Október 25-én érkezik a játékhoz a teljes értékű útvonalszerkesztő, amivel bárhonnan bárhová „rajzolhatunk” versenyt, és ezeket meg is oszthatjuk Xbox Live-on. Decemberben jön a játék első nagy kiegészítője, egy vadonatúj területtel és karrierrel, amit 2019 első felében követ a második, hasonló tartalmakkal. Addig is folyamatosan érkeznek az új autók (hetente kettő), és minden évszakban valami egyedi tartalom.