Minden, amit tudni érdemes az Xbox jövőjéről… eddig
dreampage 2020. Jun. 12.

Hamarosan belépünk a következő konzolgenerációba az Xbox Series X-szel, a jövő pedig sok érdekességet tartogat. Ez a cikk összefoglalja az eddig ismert tényeket a Microsoft következő konzoljáról.

ÉLETHŰBB ÉS ÉRZÉKENYEBB JÁTÉKOK A VILÁG LEGERŐSEBB KONZOLJÁN

Az Xbox Series X-et azok számára tervezték, akik a legjobb, legélethűbb játékokra vágynak egy olyan eszközön, amit játékra optimalizáltak kompromisszumok nélkül. Következő generációs, 8 magos AMD Zen 2 processzora több, mint négyszer erősebb az Xbox One-nál, 12 TFLOPS RDNA 2 grafikus egysége pedig nyolcszor erősebb. Az Xbox Series X így soha nem látott grafikai részletességre lesz képes. Adjuk ehhez hozzá a következő generációs konzolok között legnagyobb sávszélességű GDDR6 memóriát és a következő generációs SSD-t, így a fejlesztők kitolhatják kreatív határaikat. Az olyan további innovációkkal, mint a hardveres gyorsítású Ray Tracing, a Variable Refresh Rate és az ultra-alacsony reakcióidő, az Xbox Series X új szintet állít fel grafika, gyorsaság és precizitás terén a konzolos játékok között.

A különleges forma lehetővé teszi, hogy mindez hatékonyan és csendesen működjön, és illeszkedjen minden otthonhoz. Az Xbox Series X állított és fektetett helyzetben is használható.

Az új Xbox Series X Vezeték Nélküli Kontroller kényelmesebb, jobb eszközök közötti kapcsolatot és alacsonyabb válaszidőt kínál. Az új Share (Megosztás) gombbal egyszerűbben oszthatók meg képek és videók, az új, hibrid d-pad kialakítását pedig az Xbox Elite Series 2 kontroller ihlette. Az új kontroller Xbox One konzolokkal és Windows 10 PC-vel is kompatibilis lesz, és minden Xbox Series X csomagban megtalálható.

TECHNOLÓGIA ÉS SPECIFIKÁCIÓ

Egy termék technikai részleteit mindenki a saját érdeklődési szintje alapján értelmezi, az Xboxnál viszont belementünk a részletekbe. Austin Evans és a Digital Foundry segítségével részletesen megnéztük a gép felépítését, és azokat a döntéseket, amelyekkel a csapat a játékok következő generációját meghatározta. Az Xbox Series X három fő pillérre épül: erő, sebesség és kompatibilitás.

A nyers erő csak a kezdet

Az Xbox Series X 12 TFLOPS fenntartható, folyamatos GPU teljesítményt nyújt, ezzel ez minden idők legerősebb konzolja. Arra tervezték, hogy a játékokat 4K/60 fps-ben, vagy akár 120 fps-sel futtassa, az erő és a sebesség kompromisszummentes ötvözetét kínálja a fejlesztők számára. A nyers lóerők mellett az egyedileg tervezett processzor olyan képességeket rejt, mint a Variable Rate Shading (VRS), a hardveres gyorsítású Ray Tracing és sok más, hogy lenyűgöző, dinamikus, élő világok születhessenek.

Fokozott immerzió és sebesség

Az Xbox Series X-et arra tervezték, hogy a játékosok kevesebbet várjanak, és többet játsszanak. Gyorsabban lehet váltani a játékok között, nagy távolságokat lehet megtenni töltőképernyők nélkül, és a játékokat azonnal lehet folytatni onnan, ahol abbamaradtak. Az Xbox Velocity Architecture rendszernek köszönhetően – amelynek része a következő generációs, egyedi SSD, a hardveres gyorsítású kitömörítés és a mély szoftveres integráció – az Xbox Series X gyors, és szinte teljesen eltünteti a töltési időket.

A Quick Resume egy új funkció, amellyel a felfüggesztett játékok között pillanatok alatt lehet váltani, és pontosan onnan folytatni, ahol abba lettek hagyva.

Azt is tudjuk, hogy sok játékos igényli az ultra alacsony reakcióidőt, hogy a játékok precízebbek legyenek, mint korábban. HDMI 2.1 innovációval, Auto Low Latency Mode (ALLM) és Dynamic Latency Input (DLI) technológiákkal a tervezőcsapat minden egyes lépést optimalizált a játékos, a játék, a kontroller és a képernyő kommunikációja között.

A VILÁG LEGKOMPATIBILISEBB KONZOLJA – TÖBB EZER JÁTÉKKAL INDULÁSKOR

A következő generációs előnyök mindkét irányba kiterjednek, hogy a meglévő játékok is szebbek legyenek, és gyorsabban töltsenek, az Xbox Series X-re tervezett és optimalizált új címek mellett. Négy konzolgeneráció több ezer játéka lesz elérhető már az első naptól kezdve, plusz az Xbox Game Pass több, mint 100 játéka, teljes elkötelezettséggel az Xbox Series X kompatibilitása iránt.

Nemcsak az a lényeg, hogy a korábban megvett játékokat ne kelljen újra megvenni, hanem az is, hogy a régebbi címek szebbek és jobbak legyenek, mint valaha. A visszafelé kompatibilis játékok natívan futnak Xbox Series X-en, a CPU, a GPU és az SSD teljes erejét kihasználva. Nincs boost mód, nincs órajel-csökkentés, csak az Xbox Series X teljes ereje minden játék esetén. Ez azt jelenti, hogy minden játék maximális teljesítménnyel fut, magasabb és stabilabb képfrissítéssel, maximális felbontással és képminőséggel. A visszafelé kompatibilis játékok töltési ideje is jelentősen lerövidül, köszönhetően az egyedi NVME SSD-nek, amely az Xbox Velocity Architecture része.

Olyan technológiába is invesztáltunk, amely megkönnyíti a játékok tulajdonlását generációkon át. A Smart Delivery technológia lehetővé teszi, hogy egy játékot elég legyen egyszer megvenni, és biztos lehetsz benne, hogy a legjobb változatot kapod, bármelyik Xbox konzolon játssz éppen. A játékosok így gond nélkül mozoghatnak a különböző konzolok és generációk között. Minden exkluzív Xbox Game Studios játék, amelyek Xbox Series X-re lettek optimalizálva, köztük a Halo Infinite, támogatja a Smart Delivery-t. A játékosok biztosak lehetnek benne, hogy ha az Xbox ökoszisztémában vásárolnak meg egy játékot, akkor a befektetésük és az előrehaladásuk velük tart a következő generációban is.

A LEGÉLETHŰBB ÉS LEGÉRZÉKENYEBB JÁTÉKOK

Amikor egy fejlesztő kreativitását a világ legerősebb platformja támogatja, akkor a lehetőségek végtelenek. Elvárás a következő generációs konzolokkal szemben, hogy új mércét állítsanak fel látvány, immerzió és teljesítmény tekintetében, hihetetlenül élő és élethű játékokkal. Tudjuk, hogy fontos a gond nélküli elérés generációkon keresztül, olyan új történetekhez és tartalmakhoz, amik korábban elképzelhetetlen módon lepnek meg és szórakoztatnak.

Azt is tudjuk, hogy senki nem akarja hátra hagyni a korábbi játékait csak azért, mert újgenerációs konzolon játszik. Hatalmas ugrással a CPU teljesítményben, 12 TFLOPS nyers erővel, következő generációs tárhely technológiával és az Xbox Velocity Architecture rendszerrel – nem beszélve a visszafelé kompatibilitásról és a Smart Delivery-ről – ezek az ambíciók valósággá válhatnak.

Ezt a saját fejlesztőcsapatainktól tudjuk. Az Xbox Game Studios 15 csapatból áll szerte a világban, olyan népszerű játékokat és sorozatokat alkotva, mint a Halo, Forza, Age of Empires, Gears of War, Minecraft, Hellblade, The Outer Worlds, Psychonauts, Microsoft Flight Simulator, State of Decay, Wasteland 3 és Sea of Thieves – és persze sok más, amik a fejlesztés korai szakaszában járnak.

Az Xbox Game Studios kreatív alkotói olyan új ötleteket és játékokat fejlesztenek, amik csak Xboxon és a technológiáival képzelhetők el. A stúdióknak lehetőségük van valóra váltani a kreatív vízióikat, és kihasználni az Xbox Series X teljes erejét. Ez azt jelenti, hogy a következő években folyamatosan érkeznek az új játékok, amelyeket az alapoktól olyan technológiákra terveztek, mint a hardveres gyorsítású Ray Tracing, 4K felbontás, akár 120 fps képfrissítés, és sok más.

Az Xbox Series X erejét elsőként a Senua’s Saga: Hellblade II mutatta meg. A csapat Unreal Engine 5 technológiára építi majd a játékot, és kihasználja az Xbox Series X erejét, hogy minden korábbinál magasabb szintre emelje a Hellblade franchise-t. A megmutatott videó teljesen in-engine, és megmutatja azt az erőt, ami a fejlesztők rendelkezésére áll, hogy új univerzumokat, élményeket és játékokat alkossanak, eddig elképzelhetetlen formákban.

A rajongók sok már Xbox Series X játékból is ízelítőt kaptak partnereinktől. Ilyen volt a Madden NFL 21 (Electronic Arts), Scarlet Nexus (Bandai Namco), Chorus (Deep Silver) és Assassin’s Creed Valhalla (Ubisoft). A Scorn a megjelenés napjától elérhető lesz Xbox Game Pass-ban, a The Medium 4K-ban fut DirectX Raytracinggel, a Smart Delivery-t pedig olyan címek támogatják, mint a Dirt 5, a Yakuza: Like a Dragon és a Cyberpunk 2077. A rajongók sok mindenre számíthatnak, amikor az Xbox Series X idén ősszel a boltokba kerül.

Több, már megjelent játék is optimalizálva lesz az Xbox Series X képességeihez. Például a The Coalition elkészíti a Gears 5 Series X változatát, ami a gép megjelenésekor elérhető lesz, és a Smart Delivery funkcióval mindenki a legjobb verziót szerezheti meg. A Gears 5 optimalizált grafikája csak Xbox Series X-en lehetséges. Nagyobb felbontású textúrák, globális bevilágítás, jobb árnyékok és 4K átvezetők 60 fps-sel. A csapat a 120 fps lehetőségét is vizsgálja a multiplayer meccsekben, ez konzolokon páratlan élményt jelentene. A Gears 5 persze csak a kezdet a bejelentett, Xbox Series X-re optimalizált játékok sorában.

Az Xbox Series X-et a játékosok képzeletét felülmúló játékokhoz tervezték, a belsős stúdiók és a több ezer külső partner számára eddig nem látott kreativitást és innovációt tesz lehetővé. A 343 által fejlesztett Halo Infinite-ről például júliusban még több kiderül.

XBOX SERIES X + XBOX GAME PASS – TÖBB, MINT 100 JÁTÉK A HALO INFINITE VEZETÉSÉVEL

Az Xbox Game Pass alapvetően változtatja meg azt, ahogy játszunk. Gondoljunk csak a jelenlegi megkötésekre. A játékok csak azon az eszközön futnak, amire megvettük, és csak azokkal tudunk együtt játszani, akik ugyanazt vették meg. A játékok sokba kerülnek, az idővel érkező tartalmak pedig még többe. Az Xbox Game Pass mindezt megváltoztatja. Egyetlen alacsony havidíj, és egyetlen közös játékkönyvtár minden eszközön, minden barátunkkal együtt.

Xboxon és PC-n már több, mint 10 millióan csatlakoztak az Xbox Game Pass-hoz. Minden Xbox Game Studios játék a megjelenése napjától elérhető ezzel a tagsággal is, úgyhogy mindenki eldöntheti, hogy külön veszi-e meg, vagy Xbox Game Pass-szal játszik velük. Az Xbox Game Pass-ban debütáló Xbox Game Studios franchise-ok között van a Halo, Forza, Age of Empires, Gears of War, Minecraft, Hellblade, The Outer Worlds, Psychonauts, Microsoft Flight Simulator, State of Decay, Wasteland és Sea of Thieves – és sok más, amik a fejlesztés korai szakaszában járnak. Úgyhogy amikor a Halo Infinite megjelenik, az is megvehető majd külön, vagy játszható Xbox Game Pass-ban is.

Az iparág óriásaival is együttműködünk, hogy olyan játékok kerüljenek be, mint az NBA 2K20, Red Dead Redemption 2 és The Witcher 3 – ezek már mind elérhetők Game Pass-ban. A független fejlesztők és a játékosok pedig imádják a Game Pass-t, mert segítségével mindenki könnyen felfedezheti a következő kedvenc játékát.

Az Xbox Game Pass tovább fog növekedni, hogy a legjobb videojátékos szolgáltatás legyen. Fedezz fel új kedvenceket, játssz barátaiddal és családtagjaiddal, és fedezd fel a játékok új formáit konzolon, PC-n, és a közeli jövőben a mobil eszközeiden is. Mindez lehetséges az Xbox Game Pass Ultimate tagsággal. Idén ősszel a legnagyobb nyitócím kínálat lehet a kezedben. Minden játéknál érezheted az Xbox Series X erejét, a szebb látványt és a rövidebb töltési időket.

Xbox Game Pass Ultimate előnyökkel a tagok rendszeresen új jutalmakat kapnak, például DLC-ket, játékbeli tartalmakat és sok mást – mindezt ingyen, a tagságuk részeként.

AZ ELSŐ KONZOL A FELHŐVEL EGYÜTT TERVEZVE

Project xCloud. Nemcsak a világ legerősebb és legkompatibilisebb konzolját tervezzük, hanem a leggyorsabb, legerősebb, legkompatibilisebb felhőszolgáltatást is. Amikor az idei év végén megjelenik, a Project xCloud lehetővé teszi majd az Xbox Game Pass tagoknak, hogy bárhol együtt játsszanak barátaikkal, letöltések nélkül.

A Project xCloud akár 2 milliárd játékost is elérhet világszerte – és így az Xbox is. A streameléssel mindenféle eszközön, mindenki számára megnyílik a játék lehetősége.

TE VAGY A KÖZÉPPONTBAN

Az Xbox Series X – a világ legerősebb és legkompatibilisebb konzolja, a legélethűbb és legérzékenyebb játékok, köztük a Halo Infinite idén ősszel, plusz az Xbox Game Pass és a Project xCloud kombinációja egy teljesen új videojátékos jövő felé mutatnak. Egy új jövő felé, amely a barátaidat – és nem egy eszközt – helyezi az Xbox élmény középpontjába.

Az Xbox egyedi helyzete lehetővé teszi, hogy erre a vízióra építsen, és teljesen elkötelezettek vagyunk a kulcsfontosságú területek felé: Konzol, Tartalom, Közösség és Felhő.

A következő hónapokban még több információt osztunk meg a jövőről.

[A cikk angol nyelvű eredetije: Xbox Wire]