Ori and the Will of the Wisps részletek
dreampage 2018. Jun. 15.

2019-ben visszatér a legjobb Xbox exkluzív platformer. A Moon Studios gyönyörű játékáról az idei E3-on konkrét részletek derültek ki, ráadásul élőben kipróbálható volt.

Három évvel ezelőtt egyszerű, sokadik indie játéknak tűnt az Ori and the Blind Forest – 2D-s mászkálós játékokkal ma már Xbox One-on is Dunát lehet rekeszteni, úgyhogy nem gondolta senki, hogy a látványvilágon kívül bármivel is kitűnne a Moon Studios játéka. Aztán jött a meglepetés, hogy egy ízig-vérig hardcore, szinte tökéletes irányítású, lenyűgöző történetű és hangulatú kalandot kaptunk. Persze nem csoda: a stúdiót az a Thomas Mahler alapította, aki korábban a Blizzardnál dolgozott cinematic artist-ként, a másik alapító, Gennadiy Korol pedig az Animation Lab-nél volt vezető grafikus. A végeredmény egy tökéletesre polírozott „metroidvania” típusú játék lett.

Javában készül a folytatás, ami az Ori and the Will of the Wisps címet kapta, és főhősünket Nibel erdején túl, nagyobb és változatosabb tájakra viszi. A 2018-as E3-on sok részlet kiderült a játékról, az élő beszámolók alapján alapvetően ismerős, több ponton mégis sokkal jobb, összetettebb, kifinomultabb játékot kapunk, ami ha lehet, még szebb is elődjénél.

A helyszíni beszámolók és a játék termékleírása alapján össze lehet rakni a főbb tudnivalókat:

  • A helyszín: Az Ori and the Will of the Wisps már nem Nibel erdejében játszódik. Az új térkép nagyobb, de leginkább változatosabb, új hangulatokkal, tájakkal és kihívásokkal. A „metroidvania” felépítés megmarad, tehát most is különböző képességek megszerzésével juthatunk el korábban elérhetetlen helyekre. A játéktér minden milliméterét kézzel tervezték.
  • A történet: Ori ezúttal elveszett lényeket keres, de közben saját sorsára is fény derül. A készítők többet nem árulnak el a cselekményről, mert az szerves részét képezi az élménynek.
  • Új harcrendszer: Az első résszel ellentétben Ori most többféle fegyvert is használhat a harchoz. Alap képességei közé tartozik a kard, egy gyógyító varázslat, és nyilakat is tud lőni távolabbról. Ezek persze mind „fényből állnak”. Az X, Y, B gombok funkciói bármikor szabadon felcserélhetők, a játék során több tucat egyéb harci képességet lehet még megszerezni. Például lesz egy erősebb távolsági fegyver, amolyan elhajítható gerely, vagy energiagránát is. A beszámolók alapján a harc nagyon érzékeny, gyönyörűen animált mozdulatokkal, élmény játszani és nézni is.
  • Új mozdulatok: Ori képes lesz felkapaszkodni bizonyos pontokra úgy, minthogyha fényenergiájával csáklyát lőne ki megfelelő helyekre. Ez sok helyen elengedhetetlen lesz a továbbjutáshoz. Segítségével fel lehet mászni falakon, vagy átlendülni halálos csapdák felett. Egy másik új képesség a homokban való ásás. Fürgén lefúrhatunk a homokba, ezzel új, rejtett helyeket fedezhetünk fel. A homokból delfin módjára ki is lehet ugrani, ezzel magasabb platformok érhetők el.
  • NPC-k: A kaland során számos mellékszereplővel találkozhatunk, akik nemcsak különböző szolgáltatást nyújtanak (például vehetünk tőlük ezt-azt), hanem opcionális mellékküldetéseket is adnak.
  • Főellenségek: Epikus, egész képernyőt betöltő (vagy még annál is nagyobb) főellenségekkel kell megküzdeni, ezek a harcok a fegyvereinket és a platformer tudásunkat is próbára teszik majd.
  • Shard rendszer: Hallgatva az első részre érkezett visszajelzésekre, a fejlesztők kidolgoztak egy új Shard rendszert, amivel bárhol (de legalábbis jóval sűrűbben) lehet menteni, így kevésbé lesz frusztráló, ha esetleg meghalunk valahol.
  • Specifikációk: Xbox One-on 1080p/60 fps, Xbox One X-en 4K(2160p)/60 fps.
  • A játék teljes magyar felirattal érkezik!

Az Ori and the Will of the Wisps egyelőre nem rendelkezik megjelenési dátummal, annyi biztos, hogy valamikor 2019-ben jelenik meg. Xbox Play Anywhere támogatás itt is lesz, vagyis elég egyszer megvenni digitálisan, és Xbox One-on és Windows 10-en is játszható lesz. A videó, a képek és a megismert információk alapján megéri várni rá.