Project Scorpio és a VR
dreampage 2017. May. 12.

A Microsoft a héten megtartott Build konferencián beszélt bővebben a Windows Kevert Valóság (Mixed Reality) lehetőségeiről, ami az új Xbox konzol VR alapjait is jelentheti. Közben az Acer is bemutatott egy elég ígéretes VR headsetet.

Az már eddig is teljesen biztosra vehető volt, hogy a Microsoft nem fejleszt saját VR szemüveget az Xbox konzolokhoz. A Windows 10 rendszer nyíltsága miatt erre nincs is szükség, hiszen külső fejlesztők elvégzik ezt a munkát – PC-hez már most is kapható a HTC Vive és az Oculus Rift. A legutóbbi, de még inkább az idén ősszel érkező következő Windows 10 frissítéssel pedig még több lehetőség nyílik meg a „Kevert Valóság” (Mixed Reality) funkciók előtt, ami magában foglalja a hologramokat és a virtuális valóságot is. Hogy ez mennyire reálisnak tűnik az idei év végére (tehát akkorra, amikor megjelenik a Scorpio), azt jól mutatja az Acer most bemutatott VR megoldása, ami könnyebb, olcsóbb és egyszerűbb, mint az eddigi szerkezetek.

Az Acer MR headset idén ősszel jelenik meg. Mindössze 399 dollárba fog kerülni, ezzel a legolcsóbb megoldás lesz, adnak hozzá két Microsoft Motion Controllert, amik érzékelése gyorsabb és pontosabb az eddigi változatoknál, a szemüveg pedig könnyebb (de az appokat Xbox kontrollerrel is irányíthatjuk). Az egészet egyetlen kábellel lehet a géphez csatlakoztatni – nincs szükség se további kábelekre, se Kinect kamerára a követéshez, mindent megold a headsetbe épített érzékelő.

De ami ennél is fontosabb, hogy ha az Acer ilyen megoldással, ilyen áron tud jelentkezni, akkor mások is fognak, és Windows 10-en egyre jobb és olcsóbb technológiák fognak elterjedni. Mivel a Scorpio is Windows 10-es eszköz, borítékolható, hogy ezekkel a szemüvegekkel játszhatunk majd a virtuális valóságban, és nem leszünk egyetlen gyártó megoldásához kötve.

A Build konferencia végén az is elhangzott, hogy az E3-on többet is megtudhatunk a Windows Mixed Reality-ről – ez egyértelművé teszi, hogy a Scorpio ezt a megoldást használja majd. Maga a headset egyébként még fejlesztés alatt áll, így a végleges képminőségéről nem lehet mit mondani, de az ára véglegesnek tűnik, beállítása egyszerű, a Motion Controllerek érzékelése pedig fényviszonyoktól és a környezettől függetlenül pontos és gyors, nem igényel extra hardvert. A konzolos játékosok pedig épp ilyen, egyszerűen használható kütyükre vágynak. A Scorpiónál az is előny lesz, hogy a VR technológiák fejlődésével nem leszünk egy adott gyártó ütemtervéhez kötve – bármikor cserélhetünk egy olcsóbb vagy jobb eszközre.