Shadow of the Tomb Raider – Az X támogatásról
dreampage 2018. Aug. 16.

Hamarosan megérkezik Lara Croft eredet-trilógiájának befejező része, amely teljesen kihasználja az Xbox One X-ben rejlő extra lehetőségeket. A fejlesztők jóvoltából most megtudhattunk, pontosan mire számíthatunk a világ legerősebb konzolján.

Alig egy hónap múlva, szeptember 14-én jelenik meg Xbox One-ra a Shadow of the Tomb Raider, amely egy trilógia sötét hangulatú és izgalmas lezárásának ígérkezik. Azonban az sem elhanyagolható tény, hogy ez az első játék a sorozatban, amelyet már az alapoktól az Xbox One X képességeihez tudtak igazítani. Ennek megfelelően a játék – hasonlóan egyébként a Rise of the Tomb Raiderhez, de azzal nem megegyező módon – igyekszik kihasználni minden, a konzolban rejlő potenciált.

Az Eidos Montreal egy Xbox Wire cikkben nyilatkozott az új kalandjáték X támogatásáról, aminek köszönhetően ezen a konzolon néz ki legszebben, és fut legjobban Lara Croft új sztorija. Eszerint a játékban két grafikus mód közül lehet majd választani:

  •          Resolution (felbontás) mód: 4K felbontás 30 fps képfrissítés mellett.
  •          Performance (teljesítmény) mód: 1080p felbontás 60 fps képfrissítés mellett.

Hiányzik tehát a Rise-ban látott „Enriched Visuals” mód, ami felcsavart ugyan néhány grafikai effektet, viszont felbontásban és képfrissítésben is kompromisszumot jelentett. A fejlesztők ezt most szeretnék elkerülni. Elmondásuk szerint bármelyik módot választjuk is, Xbox One X-en a több és gyorsabb memória miatt nagyobb felbontású textúrákat, és jobb minőségű árnyékokat kapunk, mint máshol. A látvány tehát csúcsminőségű lesz, akár a felbontást, akár a képfrissítést preferáljuk.

További újdonságot jelent a HDR: a fejlesztők az egész játékot ennek alárendelve fejlesztették, hogy még élénkebb színeket, még látványosabb bevilágításokat érjenek el, vagyis a 4K/HDR készülékek tulajdonosai szintén brutális dolgokra számíthatnak.

Az Eidos Montreal végül mégis a 60 fps módra a legbüszkébb: leírásuk szerint rengeteget dolgoztak a grafikus motor optimalizálásán, hogy Xbox One X-en még a játék legnagyobb helyszínei, például a karakterekkel teli Paititi is stabil 60 képkocka/másodperccel mozogjanak – ez persze a játékmenetre is hatással lesz, hiszen ilyen érték mellett kisebb az input lag, élvezetesebbek a tűzharcok.

A Shadow of the Tomb Raider hangzásban is egyedülálló lesz Xbox One X-en, ugyanis támogatja, és teljesen kihasználja a Dolby Atmos technológiát.

A Gamespot alábbi videójában a 60 fps mód vehető szemügyre egy rövid gameplay erejéig, a kampány elejéről.

A Shadow of the Tomb Raider tehát már a nyakunkon (a Croft Edition előrendelői ráadásul már szeptember 12-én elkezdhetik), az Xbox One X változat pedig lenyűgöző látványt ígér a sötét hangulatú kaland mellé. Ehhez már csak hab a tortán a sok egyéb lehetőség (külön beállítható nehézségi szintek, New Game+ mód stb.), és meg is kapjuk az év egyik legígéretesebb játékát. Háromféle változatban kapható, előrendelni az alábbi oldalról lehet.

[forrás: Xbox Wire]