Slightly Mad Studios: A One X egy bestia
dreampage 2017. Oct. 30.

Egyre több játékról derül ki, milyen formában használja ki a hamarosan megjelenő Xbox One X extra erejét. Most az év egyik legjobb autós játéka, a Project CARS 2 fejlesztői is megnyilvánultak. Az új konzol vásárlói komoly dolgokra számíthatnak.

Alig egy hét van már csak hátra az Xbox One X megjelenéséig. A Microsoft új konzolja minden korábbi játékgépnél erősebb, amit több, mint 150 jelenlegi, és szinte az összes jövőbeni játék igyekszik majd kihasználni. A fejlesztők sorra jelentik be, hogy milyen fejlesztéseket kapnak a játékaik, így tett a napokban a Slightly Mad Studios, a Project CARS 2 mögött álló csapat is.

Ian Bell, a stúdió vezetője a játék hivatalos fórumán nyilatkozott röviden, de sokatmondóan a szimulátor Xbox One X támogatásáról. Azt eddig is tudni lehetett, hogy natív 4K felbontásra, illetve HDR-re – legalábbis egyelőre – nem számíthatunk, az elmondottak azonban így is nagyon pozitívak. Egy felhasználó kérdésére, hogy milyen X támogatás várható, Bell ezt a választ adta:

„Magasabb felbontás, részletesebb textúrák, élesebb árnyékok, és kevesebb lodding. Nagyjából egy high-end PC magas és ultra beállításainak felel meg. Valamint jobban megtartja a precíz fizikát teljes mezőny esetén is, képkockák eldobása nélkül. Ez a gép tényleg egy bestia.”

A bejegyzés szerint tehát a PC-s high-ultra grafikát kapjuk majd stabil 60 fps mellett, ami óriási ugrás lesz a normál Xbox One verzióhoz képest. Bell egyébként később még hozzátette, hogy javítanak az élsimítás minőségén is, úgyhogy a képminőség az összes One konzolon javulni fog.

További jó hír, hogy hamarosan érkezik a 3.0-ás patch a játékhoz. A stúdióvezető ezzel kapcsolatban is nyilatkozott. Állítása szerint szinte az összes bugot javítják, amit a játékosok eddig jeleztek: a kormány támogatástól kezdve a karrier problémákon át grafikai és teljesítménybeli problémákig. Több, mint 120 hiba kerül javításra a következő frissítésben, ami után a játék várhatóan szinte teljesen csiszolt darabbá válik.

Bizonyos dolgokon persze a fejlesztők sem segíthetnek. Bell a hétvégén nagyon aktív volt, és elmondta, hogy a Project CARS 2 egyértelműen a normál Xbox One képességeinek határán túl működik. Érdekesség például, hogy csak a gumiabroncsok szimulációja két teljes processzormagot lefoglal, és ehhez jön még a fizika többi része, a napszakváltozás, a dinamikus időjárás, és még sok minden. Ezért normál Xbox One-on elkerülhetetlenek a lassulások és a teljesítménybeli problémák. Az X megjelenésével viszont ezeknek búcsút inthetünk.