Super Lucky’s Tale részletek
dreampage 2017. Jun. 16.

Szokatlan exkluzívval, egy gyerekeknek szóló mászkálós játékkal jelentkezett a Microsoft a 2017-es E3-as konferencián. A kiadótól szokatlan, de üdvözlendő játék szórakoztató kalandnak ígérkezik, ahogy ezt a helyszínen lévő közönség meg is erősítette.

A Microsoft és az Xbox portfóliójából mindig is hiányoztak az igazán kedves, fiataloknak, gyerekeknek szóló ártatlan, szerethető játékok. Nem tudni, hogy a cég ezen gyökeresen változtatni szeretne, vagy csak egyszeri fellángolással van dolgunk, de tény, hogy az idei E3-on meglepően nagy standot kapott a Super Lucky’s Tale, a Playful által fejlesztett 3D-s platformer, ami a jelenlévők szerint sokkal szórakoztatóbb játék, mint amilyennek kívülről tűnik.

A játék alkotója, Paul Bettner egyébként aggódott is emiatt. „A hardcore játékosok gyakran gúnyolódnak az aranyos játékokon” – mondta a GameSpotnak adott interjújában. Sajnos igaza van, de a játékot kipróbálók egyöntetű véleménye az volt, hogy a kis róka kalandja az egyik legszebb és legjobban játszható platformer, amivel az utóbbi időben találkoztak. Bettner félt egy kicsit az E3-tól, de teljesen lenyűgözték a kapott reakciók. A játékosok hamar megszerették az új Xbox hőst.

Aki annyira nem is új, de ezt tekintsük át kicsit részletesebben:

  • A történet: A játék a tavaly, kizárólag Oculus Riftre megjelent Lucky’s Tale tulajdonképpeni folytatása, de nem szükséges az előd ismerete. Lucky, a róka és testvére elindulnak, hogy visszavegyék a Korok Könyvét a gonosz Jinx-től, aki természetesen világuralomra tör vele. Ehhez számos akadályt le kell küzdeni, ami leginkább ugrálást, könnyed harcot és kisebb logikai feladványokat jelent.
  • Rövid, könnyed kampány: Bettner elmondása szerint a Super Lucky’s Tale egy rövidebb, könnyedebb játék, emiatt nem is teljes áron jelenik meg: 30 dollár lesz, vagyis a teljes árú, nagyszabású címek árának feléért vehetjük majd meg.
  • Minijátékok: A történet mellett helyet kapnak a játékban „karneváli hangulatú minijátékok”, illetve az ügyességünket próbára tevő akadálypályák. A történetet végigjátszva pedig úgynevezett „Jinx pályák” nyílnak meg – ezeken a bónusz szinteken Lucky minden ügyességére szükség lesz a túléléshez.
  • Csiszolt játékmenet: A fejlesztők különös gondot fordítottak arra, hogy a karakter irányítása megfelelő legyen. Lucky ráugrással, vagy pörgő támadással tudja az ellenfeleket kipenderíteni a pályáról, az ugrálás mellett pedig képes a levegőből 45 fokos szögben a földre lecsapni, ami egyszerre lehet támadás vagy puszta manőverezés. A beszámolók szerint sokan ezt többet használták, mint a hagyományos szaladgálást, annyira eltalált mechanika.
  • 4K, 60 fps: Xbox One X konzolon és Windows 10-en a játék 4K felbontásban, 60 fps-sel fut majd, a fejlesztők szerint ez kritikus a látvány és a játékmenet szempontjából. Hiába gyerekjátékról van szó, a világot minél szebbre és színesebbre próbálták szabni, hogy szakítsanak az ilyesfajta címekkel szembeni sztereotípiákkal. Arról sajnos nincs információ, hogy sima Xbox One-on is meglesz-e a 60 fps.
  • VR-kompatibilis: Érdekes módon a játék, bár Xbox kontrollerre van optimalizálva, nem szakított teljesen a VR gyökerekkel. A fejlesztők elmondták, hogy a játék „VR-barát”, így könnyen lehet, hogy ha a Microsoft komolyabban foglalkozni fog az Xbox VR lehetőségeivel, akkor ez a játék könnyen átalakítható lesz hozzá.
  • Xbox Play Anywhere: Ahogy azt már megszoktuk a Microsoft saját kiadású játékainál, ez is elérhető lesz Xbox One-on és Windows 10-en, és elég lesz csak egyszer megvenni.

A Super Lucky’s Tale november 7-én, az Xbox One X konzollal és a Crackdown 3-al egy napon jelenik meg (sűrű nap lesz ez a Microsoft számára). Egyértelműen nem erődemonstrációnak vagy kirakatjátéknak szánják – a fejlesztők célja sokkal inkább az, hogy visszahozzák a 32-64 bites korszak klasszikus mászkálós játékainak hangulatát. Az Xbox játékkínálatában mindenképp hiánypótlónak számít egy ilyen cím, azt viszont nem tudni, hogy a Microsoft komolyabb lehetőségként tekint-e rá, és esetleg nagyobb franchise-t építenének-e belőle. Valószínű, hogy ez a játék sikerétől függ majd.