Tovább lépdel az e-sport felé a Forza 6
dreampage 2016. Nov. 30.

A mai napon új frissítést kapott a Forza Motorsport 6 – az alig száz megás patch egy kifejezetten e-sportra szabott funkciót tartalmaz, egyúttal jól jelzi, milyen irányban építkezik a Turn 10 Studios.

Komolyan gondolja az e-sportok világát a Microsoft. A Halo 5 és a Gears of War 4 mellett a Forza Motorsport sorozat is egyre aktívabban (és egyre több pénzdíjjal) veszi ki a részét az elektronikus bajnokságok világából. Jól példázza ezt az új Forza Motorsport 6 frissítés, ami az online versenyek közvetítéseit hivatott informatívabbá tenni.

Az új funkció lényege, hogy ha külső szemlélőként (Spectator) nézünk egy online versenyt, akkor a képernyő felső részén, egy szalagon megjelenik az aktuális sorrend, a játékosok neveivel és a köztük lévő időkülönbségekkel és távolságokkal. Ez azért hasznos, mert a szalag valós időben frissül, így azokat is követhetjük, akik épp nincsenek képernyőn, és a helycseréket is azonnal látjuk. A másik újítás, hogy az autók felett megjelenik a közvetítésben a játékosok neve és helyezése. Természetesen mindkét funkció ki-be kapcsolható.

Ez egy újabb lépés, hogy a Forza Motorsport 6 kiszolgálja az e-sport közvetítések, illetve a fő partner ESL igényeit. Az elmúlt hónapok frissítéseivel, amik olyan funkciókat adtak a játékhoz, mint a gördülő rajtok, vagy a kötelező kiállások, egyre robosztusabbá válik a játék multiplayer része – az pedig külön figyelemre méltó (és a sorozat történetében példátlan), hogy több mint egy évvel a megjelenés után is aktívan dolgoznak új funkciókon és lehetőségeken.

A Turn 10 Studios azt is közölte, hogy a következő hónapokban további funkciókat építenek be a kompetitív multiplayerbe, vagyis a hatodik rész támogatása nem áll le. A Forza Racing Championship is egyre komolyabb pénzdíjakkal fut, a második szezon nagydöntője december 11-én lesz.