Tovább növekedett az Xbox üzletág
dreampage 2018. Jul. 23.

A Microsoft a múlt héten tette közzé a szokásos negyedéves üzleti jelentését, amiből kiderül, hogy a cég egésze mellett az Xbox ágazat is sikeres három hónapot tudhat maga mögött. A vezérigazgató emellett érdekes bejelentést is tett.

Megérkezett az aktuális negyedéves jelentés a Microsofttól, ami nyár derekán azért érdekes, mert ilyenkor a cég teljes üzleti évet is zár, vagyis számot lehet vetni az elmúlt év eredményeiről. Minket persze elsősorban az Xbox teljesítménye érdekel, aminél továbbra sincs meglepetés, mert az elmúlt időkhöz hasonlóan növekedő pályán van. Az üzleti jelentés számunkra legfontosabb adatai:

  • A gaming üzletág bevételei 39%-kal nőttek, 2.29 milliárd dollárra.
  • Az Xbox játékok és szolgáltatások bevételei 36%-kal nőttek.
  • Ezzel az egész éves Xbox bevétel átlépte a 10 milliárd dollárt.
  • Az Xbox Live aktív felhasználóinak száma 8%-kal nőtt az elmúlt három hónapban az előző év azonos időszakához képest. Ezzel már 57 millió aktív felhasználója van a rendszernek (ez tehát nem az összes felhasználó, csak azok, akik havonta legalább egyszer bejelentkeznek).

Persze a Microsoftot céges szinten se kell sajnálni, hisz csak az utolsó negyedévben 8.8 milliárd dolláros profitot termelt, amit leginkább a felhőnek (aminek része az Xbox Live is) és az Office-nak köszönhetnek a redmondiak. A teljes negyedéves jelentés itt olvasható.

Satya Nadella: További „agresszív” befektetések

A negyedéves jelentéssel egy időben a befektetőknek tartott tájékoztatón a Microsoft vezérigazgatója, Satya Nadella, és a pénzügyi vezető, Amy Hood beszélt az Xbox ágazat jelenlegi állapotáról. A 10 milliárd dolláros éves bevétel elérése jelentős mérföldkő az Xbox számára, úgyhogy további terjeszkedésre lehet számítani.

„Agresszív módon fektetünk be a tartalom, a közösség és a felhő szolgáltatások körébe, hogy bővítsük a felhasználók körét és a játékosok aktivitását. Az Xbox Live Game Pass és a Mixer rekord méretű növekedést és aktivitást produkál.”

Nadella a nemrégiben megvásárolt stúdiókkal kapcsolatban is megszólalt:

„A PlayFab segíti azt a törekvésünket, hogy a játékiparban vezető felhő platformot hozzunk létre mobil, PC és konzolok között. Az öt új fejlesztőstúdió hozzáadása gyorsítja a first-party tartalomfejlesztést, hogy ezek támogassák a gyorsan növekvő játékos szolgáltatásainkat.”

A Mixer egyébként tényleg gyorsan növekszik, hiszen alig több, mint fél év alatt megduplázódott a nézők száma. A 2017 végi 10 millióhoz képest idén júniusban már 20 millió feletti aktív nézője volt a platformnak. A befektetések pedig egybevágnak a korábban elhangzottakkal, Phil Spencer Xbox főnöknek ugyanis már az E3-on nekiszegezték a kérdést, hogy a most megvásárolt öt stúdió után lesznek-e még újabbak, amire csak annyit mondott, továbbra is nyitott szemmel járnak. Vagyis az építkezésnek és a terjeszkedésnek valószínűleg még nincs vége.

[forrás: Windows Central, Microsoft]