[E3] Phil Spencer interjú
dreampage 2018. Jun. 18.

Az E3 forgatagában megszokott, hogy az Xbox vezetője leül beszélgetni a sajtóval. A Giant Bomb hosszú interjút készített Phil Spencerrel, ebből pedig sok érdekesség derül ki az E3-as konferenciáról, a játékokról és az Xbox jövőjéről.

Most, hogy elült kissé az E3 körüli felhajtás, érdemes átnézni azokat az anyagokat, amik a látványos és hangzatos trailerek, ígéretek mellett születtek. Phil Spencer, az Xbox üzletág (pontosabban már a Microsoft Gaming) vezetője több lappal és csatornával leült beszélgetni az E3 ideje alatt, hogy nyugodtabb körülmények között is meséljen az Xbox konferencia kulisszatitkairól, a játékokról, az új stúdiók vásárlásáról, és sok minden másról. A Giant Bomb videója az egyik legjobb, a csaknem egyórás beszélgetésből szemezgetünk némi információt.

Az új first-party stúdiókról:

  • Szokatlan, hogy az E3-on jelentenek be ilyesmit (ezt a Microsoft utoljára a Rare megvásárlásakor tette meg), de Spencer fontosnak tartotta egyértelművé tenni, hogy a Microsoft valóban komoly stúdiórendszert akar kiépíteni.
  • A vadonatúj stúdió, a The Initiative egyelőre alakulóban van, az ő játékuk a legtávolabbi.
  • A többi stúdió már dolgozik az új projekteken: a Ninja Theory legutolsó játéka (Hellblade) már jó ideje megjelent, a Compulsion Games pedig augusztusban adja ki a We Happy Few-t, ami után már a következő nagy dobáson dolgoznak – ami már exkluzív lesz.

A Crackdown 3-ról:

  • Spencer elmondja, hogy a Crackdown 3 eredetileg valóban 2018-ban jelent volna meg. A játék tartalmilag jó ideje készen van, de játszva vele, nem volt elégedett az élménnyel. Példának a karakter irányítását, animációját hozza fel. „Leültünk Shannonnal (Loftis, a Microsoft Studios vezetője), és átbeszéltük, mi legyen. Azt akartam, hogy igazi Crackdown élményt kapjunk, a lehető legjobb minőségben, úgyhogy rászántunk még egy kis időt.”
  • A február 22-i időpont jó választásnak tűnt, azonban mivel több nagy játék is pont ekkor jelenik meg (Metro Exodus, Anthem), nincs kizárva, hogy ez a dátum még változik, akár előre, akár hátrafelé.

Az új Xbox konzolról:

  • A Microsoft Gaming számára továbbra is az Xbox konzolok, tehát a tévére köthető dobozok a legfontosabbak. Minden más (Xbox Play Anywhere, streaming szolgáltatás) csak arra szolgál, hogy akik nem akarnak semmilyen konzolt venni, azok is elérjék a cég játékait. „A világon kétmilliárd ember játszik, de ebből csak kb. 200 millió játszik konzolon. Mi a többi emberhez is el akarunk érni valamilyen formában.”
  • Az új konzol esetében a képfrissítés lesz a prioritás, mert „ez az, amiben a jelenlegi konzolok nem igazán erősek”. Spencer felhozta példának, hogy a konzolok CPU-i és GPU-i nem szimmetrikusan erősödtek, úgyhogy a következő generációban ebben kell előrelépni.

Az Xbox Game Pass-ról:

  • Az Xbox Game Pass előfizetők nem csak több játékot próbálnak ki, de több játékot is vesznek meg. Spencer szerint ez jó platform a fejlesztőknek, mert a játékaikat így nagyobb tömegek fedezik fel és próbálják ki.
  • A Microsoft exkluzívok is jobban fogynak: „Volt egy belső előrejelzésünk, hogy milyen eladásokra számíthatunk a Sea of Thieves és a State of Decay 2 esetében. (…) Mindkettőből jelentősen többet adtunk el, mint gondoltuk, pedig benne vannak a Game Pass-ban.”

A Fortnite cross-platform botrányról:

  • „Nem akarok senki felett ítélkezni amiatt, hogy milyen döntéseket hoz. (…) Mindenki a saját üzletét futtatja. (…) De ha veszek az egyik fiamnak egy Xbox-ot, a másiknak meg egy PlayStation-t, és nem tudnak együtt Fortnite-ozni… szerintem ez nem segíti a vásárlókat. Ez nem segíti az iparág növekedését.”
  • Spencer hozzátette: ő személy szerint akkor is támogatná a konzolok közötti cross-play funkciót, ha az Xbox lenne a piacvezető konzol.

Az E3 konferencia szervezéséről:

  • Az előadás szervezése már előző év decemberében elkezdődik, ekkor kezdik összeszedni azokat a játékokat és kiadókat, amik szerepelhetnének az E3-as konferencián. Közben persze számos változás történik, hiszen játékok eshetnek ki, illetve új kiadók jöhetnek, hogy szeretnének megjelenni az Xbox színpadon.
  • Spencer mesélt egy sztorit arról, hogyan vitázott össze Rod Fergussonnal a három Gears játék bejelentéséről. Fergusson (a The Coalition vezetője) ragaszkodott hozzá, hogy mindhárom játékot egyszerre mutassák be, míg Spencer csak a Gears of War 5-öt jelentette volna be. Végül az Xbox vezér engedett, így a Gears Pop! és a Gears Tactics is ott volt a konferencián.

A japán kiadók támogatásáról:

  • Az előrelépés jól látható, hiszen olyan játékok mutatkoztak be az Xbox színpadon, mint a Kingdom Hearts III, Devil May Cry 5, Jump Force, Tales of Vesperia Definitive Edition, nem beszélve a sok egyéb japán franchise-ról, amik elsőként debütáltak Xbox One-on (Monster Hunter, Valkyria, Shining Resonance, One Piece, Ys stb.).
  • Spencer azonban tisztában van vele, hogy még sok dolguk van, mert így is sok japán franchise maradt, ami kihagyja az Xbox-ot. „Minden [japán] játékot szeretnék Xbox-on látni.” Hozzátette: idén nyáron újra Japánba utazik, hogy ismét a helyi kiadókkal tárgyaljon, és segítse őket, hogy a játékaik Xbox One-on is népszerűek legyenek.

A Giant Bomb videójában sok más részlet is hallható, kifogástalan angoltudás persze szükséges hozzá. Jófajta látnivaló, érdemes megnézni.